Pages

Saturday, October 8, 2011

Trip ke Terengganu

Assalamualaikum..


Bulan ni memang busy.. Progress report kena buat balik. Banyak benda kena tambah. Nak cerita pasal  pergi terengganu hari tu. Alamak cerita pun dah basi.. hehe..

Ini kira first time aku beraya di terengganu. Hampir 14 tahun kot akut x pernah balik. Sepupu sepapat pun yang aku kenal beberapa orang ja. Sadis sungguh.. Mon bagitau aku yang sepupu-sepapat kami yang dapat di kenalpasti ada la dalam 75 orang!!! itu yang dikenalpasti, yang x kenal tu x tau la brapa orang. Banyak kan??? Abah anak yang ke-14 so memang kami ni ramai sepupu. Balik sana dah jadi nenek sudah..aiyooo.. banyak tua..hehe Balik terengganu ni sebab sepupu aku nak kahwin.


Pantai & Laut biru

Aku memang suka pantai dan laut. Lagi suka kalo laut tu biru lagi. On the way ke Kuala Terengganu, jalan tengok laut ja. Tenang dan sejuk ja mata. I LIKE....Actually banyak ambik gambar laut tapi malas nak upload. Broadband dah sampai limit..hihi



Dah sampai!! Kami duduk homestay ja. Best giler homestay ni. Nanti aku citer pasal homestay ni. Rombongan dua buah kereta. Aku naik kereta hitam tu ha. Masa on the way ni la, abah ada citer dan tunjuk sekolah bah dulu, kampung kami dulu, hospital tempat lahi. Sungguh nostalgia..Rehat kejap ja, pastu terus balik kampung aku, Bukit Tok Beng. Melawat rumah bapak dan mak saudara aku semua la. Ada la 5-6 buah rumah pergi. Yang best nya semua jamu air teh o.. Keropok lekor mesti la ada. Sedap!!


Inilah cucu saudara aku.Yang tengah dukung tu TOK Mon, kakak aku la tu.Budak tu memang comel. Tocang dia yang tinggi sungguh. Gambar abang dia ada dalam kamera kakak aku sorang lagi.


Adam!!

 Ini anak sepupu aku. Comel kan..Bulat ja mata dia.





 Ini pun anak sepupu. Bulat ja mata dia. Berat dia boleh tahan!! kena bergilir pegang.=P. Cerita pasal baby ni, yang peliknya kalo kami jumpa baby, dorang mesti suka adik aku, Didi. Pelik sungguh. Kadang-kadang orang lain tak nak tapi kalau nak bagi kat Didi nak aja..haha..

Pelamin ja ada, pengantin tak ada lagi.

Ini pengantin lama, bukan pengantin baru.. =P
Ini pengantin baru!! Ramai sangat orang!! Nak amik gambar pun bersesak-sesak. Amik dari tepi ja..
Hantaran perempuan. Nak amik gambar ni pon susah, ramai sungguh.
Makan beradap.
Bakal ibu
Bakal bapa. Praktis beb!!

 Ini masa on the way balik. Kilang Petronas kat Kertih. Besar dan luas sangat-sangat. Suka tengok. Mon cakap kalau malamlagi cantik tau..Berapi-api gituuu...auw...(tetiba jew) ( -__-''')

 Actually masa pergi singgah beli lemang kat Kijal. Beli sebagai buah tangan. Borang besar gitu. Masa balik pun singgah jugak.
 Tetiba rasa nak snap gambar ni. Selalu nampak sekor dua ja kerbau kat kampung, ni berekor-ekor!! Jakun tetiba..


 Motif gambar ni di ambik aku pun x tau. Nak jadi model tak lepas, besar sangat!! hihi Tengok bakal ibu dalam kereta tu. Peace ganas gitu..







   



No comments:

Post a Comment