Pages

Friday, October 2, 2009

persembahan kanak-kanak ibu zain :P

Semalam aku penat giler sampai nak cakap pun aku x mampu. Kawan-kawan aku pon ingat aku ni sakit ke apa. Sebenarnya begini ceritanya...

Petang selasa hari tu, aku dapat msg dari mamat kata ada meeting kelab teater Mala Kencana pada malam tu. So, aku pon pergi ar meeting tu dgn sarah dan su. Sampai2 je kat tmpat meeting(lobi kiz) ada la beberapa kerat je yang datang. Yang lain suma busy la( alasan yang selalu didengar..hehe). Tiba2 anis & helmi terus tanya kami, free x khamis pagi. aku dan sarah ada kelas pagi khamis tu. Rupa-rupanya ada perasmian tuk majlis ulang tahun ke-15 LESTARI dan kelab teater Mala Kencana di jemput untuk membuat persembahan. Perasaan aku time tu, bercampur aduk kut. Terkejut+ x percaya+ geli hati. ye la, cuba korang bayangkan persembahan tu hari Khamis pagi, malam Selasa baru aku dapat tahu. Bila masanya nak prepare. so, malam tu gak kitaorg bincang nak wat pa tuk pesembahan. last2 kami recycle dan ubah skit teater pesta konvo tahun lepas coz ada la kena mengena dengan lestari.

pukul 10.45 malam hari rabu, aku dan sarah pon trun lobi nak g berlatih. malam tu plak ada pesta tanglung kat dpan cafe Kiz. Time kami trun tu, diaorang nak berarak sambil bawa tanglung. Memang best. Ada la sorang AJK pesta tanglung ni ajak kitaorg join perarakan tu tapi dengar je TANGGA KIZ yang tinggi tu, automatik kami x nak join. hehehe.

Sementara tunggu Fatin, Hidir, Mai & Helmi balik berarak, aku dan Sarah balik blok utk pujuk Ada, Afzan & Umi. Pujuk punya pujuk akhirnya, diaorang cair gak. dalam kul 11 lebih kami start 1st rehearsal kat bilik seminar. Tinggal beberapa jam je before persembahan. masa berlatih naim datang, kami ajak la dia join. Lagi ramai lagi bagus. x la malu sangat. So, semuanya 11 orang ( aku, sarah, ada, afzan, mai, fatin, hidir, umi, helmi, naim dan mamat).

Time berlatih tu, macam-macam perkara lawak berlaku. Hilang segala stress aku. perangai kami malam tu macam kanak-kanak tadika. persembahan kami pon cam tu. so, kami mengelarkan diri kami sebagai kanak-kanak dari tadika ibu zain..hehe :P . kul 4 lebih kami stop berlatih.
aku pon balik la blik tapi x leh nak tido pon. maybe gelak lebih sangat kot (apa kaitannya???).

aku tertido pas subuh dalam kol 7 cam tu. kol 8 lebih aku bangun nak siap2 pergi kelas kol 9. kol 9.05 aku sampai kelas dgan muka penat+ ngantuk. tunggu punya tunggu lecterer x masuk2. kol 9.30 cam tu aku balik kolej ar. Nak wat last latihan. tapi memang serius cakap, takot giler time tu. lirik ingat2 lupa ja.

kol 10 lebih kami pon bertolak ke lestari. konvoi je. Dekat sangat. masa kami sampai majlis dah start tapi kami wat persembahan yang terakhir skali. tapi bila tgk orang yang datang majlis tu, fuh..kecut perut time tu..hampir semua orang tinggi datang, tapi NC x da. TNC HEPI UKM (PROF. DR. RAHMAH MOHAMED) yang rasmi majlis tu. Penat gak nak tunggu time tu. Banyak gak cerita-cerita lawak jadi. sempat lagi tu.hehe.. sebelum naik pentas,(beberapa minit je lagi) berdebar2 punya pasal, naim 'my kapak (prop). Gelabah giler time tu nak betulkan kapak tu. tapi last2 ok gak. persembahn pon kira ok gak la. korang bayangkan la 1 malam je kami berlatih. dengan nak hafal lirik, gaya & lakonan. nasib naik ada pelakon2 mantap cam Naim, Helmi & Mai. spontan ja. TNC pon senyum ja.kira ok gak. ramai gak yang puji dan ada la gak yang x faham. x kisah la semua orang ada pendapatnya.En Nik & En. Bisha suh kami perform utk penutup tapi x tau la nak wat cam na. habis perform apa lagi terus g makan. makan kek resepi rahsia n donut epal besar :P nyum nyum.

sebab terlampau penat, aku tertido semasa tunggu umi balas msg..

persembahan kami
cikgu mamat tersenyum :)


kanak-kanak tadika ibu zain bersama cikgu mamat :)



No comments:

Post a Comment