Pages

Showing posts with label mY liFe. Show all posts
Showing posts with label mY liFe. Show all posts

Wednesday, July 3, 2013

Xia Junsu New MV- 11AM (11 O'clock)

Assalamualaikum & hi!!


Buat peminat KPOP semua, rasa bulan ni ramai idol yang buat comeback especially girl group kan. SISTAR, GIRL DAY, After School dan lain-lain la. Tapi aku hanya sempat tgk music video SISTAR ja tu pun tak habis. Hahaha. Malas dah nak tengok. Lagu macam biasa la.. okay. bukan apa sekarang memang trend sexy habis kat Korea. Super super super short pant okay!! Dah macam underwear pun ada. Haha.. So sekarang aku dah kurang sikit follow kpop ni. Lebih kepada drama. Lagu lagu pun aku dengar OST drama. 

So the last few days, I just opened YouTube and I saw Xia MV! I don't know that he released a single!! After DBSK broke up, JYJ didn't get much attention from the media. I didn't really like his previous album, Tarantallegra. But he one of my favorite idols because of his voice (dolphin voice). He really talented singer and actor!

For this new single 11AM (11 O'clock), I really like it!!  NO NO NO, I LOVE IT!! I think his MV is different from other MV. He sings at the same time it feels like him tell us a story. I don't know how to describe it. You guys should hear it!! To me it's really a beautiful MV. I keep playing and shared it. Hahaha.



 What do u think??

p/s: waiting for INFINITE'S comeback!!

                        

Saturday, June 22, 2013

Emosi di hujung minggu~

Assalamualaikum

 Dua tiga hari ni emosi aku tak stabil sangat dan aku sendiri tak faham. Hahaha..Aigoo ah.. Aku salahkan hormon aku. Biasalah perempuan sebulan sekali mesti sensitive tak tentu pasal.

Yang aku tak faham boleh pulak aku nak emo pasal concert. Sungguh tak logik coz before ni aku memang tak kisah pun pasal concert. Tak kisah la sapa nak mai buat concert. Buat ja la. Aku memang tak kisah sebab harga tiket confirm mahal beratus pastu habis mesti lewat. Untuk orang yang tak ada kenderaan mcm aku ni, better duk umah.Buat concert sendiri dalam bilik air. Ya tak?? ;)

Aku rasa korang pun mesti tau pasal aku ni fan of KPOP and Kdrama. I'm a VIP or big fan of Bigbang. Before Bigbang, im a cassiopeia (fan of DBSK). Tapi lepas DBSK berpecah aku pun beralih arah. Haha..Tapi aku tetap minat JYJ.A fan always a fan. Malam ni merupakan concert solo ketua bigbang, G Dragon. Concert dia la yang aku emo sebab tak leh pergi. Sungguh tak berbaloi. Hahaha.

Yang aku tak faham, ini bukannya first time bigbang or Jiyong datang Malaysia. Even Bigbang dah buat concert Alive kat Malaysia. Aku tak kisah pun pasal concert tu. Hahaha.. tapi tak tahu kenapa concert jiyong ni aku rasa nak pergi sangat-sangat. Tapi beberapa hari sebelum ini aku dah terlupa pasal concert ni. Tak ingat langsung, semalam aku buka Instagram pastu ternampak la yongbae duk update instagram on the way ke Malaysia. Time tu aku terus feeling down wehhhh!!! sedih sangat2. Emo sangat sangat. Hehehe..
Nasib baik sekarang dah ok!
ok mr jiyong, i'll watch ur concert via youtube jer! Jimat pun jimat! ;)








                       

Thursday, January 24, 2013

Badminton : Maybank Malaysia Open 2013


Assalamualaikum.. Salam Maulidur Rasul semua.

Hari ni cuti, tak buat apa apa pun kat rumah. Dari pagi tadi duduk main sudoku ja. Then, baru teringat blog yang dah bersarang ni. Hehe

Badminton salah satu favourite sukan aku la. Dari kecik sampai la sekarang. Tapi aku tak pernah pun pergi 'live' kat stadium. Sekadar 'live' di tv ja. hehe..Thanks to zai yang sudi ajak aku pergi tengok Malaysia Open 2013 Ahad lepas. Sebenarnya, aku tak tau pun ada pertandingan ni, even sapa masuk final aku x tau. Tak tgk tv & baca newspaper langsung. Tapi aku agak2 Datuk Lee Chong Wei mesti masuk final punya. Tak sabar nak tengok LCW main.


Semangat penyokong Malaysia!!
Kami bertolak tengahari ke Bukit Jalil dengan harapan tiket ada lagi la. Dah la dua2 orang first time dtg stadium bukit jalil. Parking pun kat stadium Hoki then jalan kaki ke stadium putra. First sekali, pergi beli tiket dulu. waktu tu dah dekat pukul 2 dah.First game start pukul 2. Tiket tinggal Upper (RM25) & Lower tier (RM40). Semua free seating, duduk la kat mana2 kosong. Time ni ramai lagi tengah beli tiket. Kami ingat nak beli lower tier, then ada uncle chinese ni bagi satu tiket lower tier free kat kami. Alhamdulillah rezeki.. then kena beli  1 tiket ja la. Kami tak terus masuk walaupun dah pukul 2 time tu. Pergi solat zohor dlu kat surau luar. Dalam stadium putra ada surau lelaki tp surau perempun tak sure. Better sembahyang kat surau luar ja. Lepas sembahyang baru masuk.


 Tiket free!!

Time ni first game (Women final) dah start dah. Stadium tak penuh lagi. Pemain Taiwan kalahkan pemain dari China. Game ni ok la. Then, next game mixed double, Malaysia vs Denmark. Time ni stadium dah penuh coz Malaysia lawan kan..Semangat semua penyokong. Game yang best bagi aku la. Walaupun Malaysia kalah tapi Peng Soon/Liu Ying tak give up dan berusaha bersungguh-sungguh. Masa saat akhir match point tuk Denmark, malaysia still bertahan dan pungut mata. Lagi la kuat penyokong bersorak bagi semangat sampai pemain denmark stress la. Tapi Nielsen/pedersen memang sporting & mesra peminat la. Habis game dorang baling raket kat penonton. Aku rasa penonton pun sporting,still sokong pemain tak kira dari negara mana pun.

Women Final
Habis game ni, Double women start pula. China vs Jepun. Time ni, ramai keluar. Pakat beli makanan. Game yang biasa ja. China menang. Then, Double men pulak. Time ni, stadium penuh balik. Game yang best skali. Indonesia (ahsan/setiawan) vs Korea Selatan ( song hung ko/ lee yong dae). Kedua- dua bagi aku sama hebat. Sebab tu ramai nak tengok. Aku pun tak tau nak sokong mana, last2 sokong dua dua skali. Cepat giler dorang main. Smash setiawan laju giler ok. Suka tgk dia main tapi kesian gak kat 'oppa' korea tu. Hehe Indonesia menang akhirnya.

Men Double
Last sekali game yang semua orang tunggu, men final!! Datuk Lee chong wei vs Sony dwi koncoro. Memang riuh giler stadium masa LCW masuk. Penyokong Indonesia pun ada tapi seramai Malaysia la. LCW main dengan penuh konfiden. Memang  tak bagi peluang kat Sony la. Tapi sony pun ok. Bagi aku dia still 'baik'. Best game lagu best sebab Malaysia menang!! Masa main ada beberapa kali skrin tunjuk mei choo. Sporting jaa. Habis game, LCW ada baling something kat penyokong. tak tau la apa dia..heehe

Puashati dapat tgk badminton live. Perempuan banyak aja yang datang tgk. Family dengan anak2 kecil pun ada. Esok ja, suara dah takda, batuk makin teruk pluss dapat selselma percuma! -_-''




p/s: gambar tangkap guna kamera tab ja. Gambar masa LCW main tak da. Fokus kat game!!





                        

Friday, January 4, 2013

Review-Skin Food's Egg White Pore Range

Assalamualaikum..


Happy new year! Just a short post..

Malam ni tak tau nak buat pa. Pukul 8 tadi dah siap2 basuh baju. Machine yang basuh kot. haha Aku tukang sidai baJu ja. Lepas tu tak tau nak buat pa dah.. Tengok- tengok dalam laci meja ada stok mask yang x pakai lagi. So, jom habis kan! haha


Ada dua brand mask yang aku suka. Skin Food dan Sexy Look. Skin Food asal dari korea and Sexy Look dari Taiwan.
Stok Mask Sexy Look aku dah habis pakai dan bagi kat my sis. Malam ni aku pakai Skin Food's mask-egg white pore. Ni aku dapat free sample masa shopping kat Skin Food last time. Egg White Pore ni sesuai untuk buang black & whitehead plus kecilkan liang pori kat muka kita.

Malam aku guna 3 jenis.
1: Cleansing pad- lepas cuci muka, terus pakai ni. Macam kapas yg ada putih telur la. kita lap muka kita untuk buang bintik hitam/putih.
2: Pore-refining pad - lepas pakai cleansing pad(rasa berminyak sikit), kita terus pakai ini. it helps refines pore after removing blackheads.
3: Egg White Pore Mask- last skali baru pakai mask ni. ini untuk mengecilkan liang pori kita.





                        

Thursday, November 22, 2012

Babysitter @ nanny

Assalamualaikum..
Menulis dari bilik hotel Grand Season tingkat 18 jam 3.13 pagi. Untuk beberapa hari ini, kena jaga qisya lagi. Kakak ada kursus lagi kat Grand Season.




Tapi yang tak best Qisya demam. :( Sekarang tengah berjaga malam tuk tengok-tengok kan dia. Risaunya. Dari petang tadi dia asyik manja-manja ja. Tidur pun nak berpeluk. Sekarang ni pun tengah tidur atas peha aku. Tidur tak lena. Nak pergi hospital takut. Abang ipar aku dah balik pekan dah. Hopefully x da apa2 la.

Wednesday, October 24, 2012

Trip To Taiwan Part 2 : Arrival

Assalmualaikum..


Alhamdulillah around 3.30 lebih kami dah sampai Taiwan Taoyuan International airport. Cuaca pun ok, sedikit sejuk berbanding Malaysia. Dalam flight, dua jam pertama aku banyak habiskan dengan tidur. Masuk jam seterusnya dah start boring. Tak tau nak buat apa.Tangkap gambar la kerjanya. =)

 Taipei dari atas.. Sudah nak sampai. Mode excited !!!


 


Coklat Daim, buah tangan dari Malaysia untuk organiser's conference kat taiwan.

Dari Taiyuan International airport ke Taipei city lebih kurang 45 minit dengan mengunakan kereta. Allhamdulillah Prof aku dah arrange kan orang untuk ambik kami semua dari airport ke hotel. Thanks again  Chia Wen. Kami tinggal di hotel berasingan. Destinasi pertama ke hotel prof dulu-Howard International House. Then amik cab terus check in hotel kami-Paihsuan Hotel then amik MRT hantar Prof balik. Nak biasakan diri dgn MRT coz itulah main transport kami semasa kat Taipei. Sampai2 terus jalan2..Advance x? Kat taipei waktu autum pukul 5 lebih memang dah gelap.
 

Howard International House.
Howard International House.

Taipei pada waktu malam!!





To be Continue,,,



                       

Sunday, October 14, 2012

Trip To Taiwan Part 1 : Departure

Assalamualaikum..

Alhamudulillah aku selamat pergi dan pulang. Satu pengalaman yang amat best & tak akan dilupakan. Ohhh trip aku ke taiwan ni sebenarnya bukannya utuk bercuti or berjalan makan angin tapi aku kena menghadiri international conference kat sana.Aku kena bentangkan poster mengenai projek yang aku buat. Alhamdulillah semua perbelanjaan ditanggung oleh UM. Tiga orang yang pergi ke Taiwan. Proffesor, Deva dan aku. Conference start pada 7 hb sampai 10 hb. Tapi sebab masa flight x sesuai kami pergi awal satu hari dan balik lewat 1 hari. So, trip ni start 6 hb sampai la 11 hb.

Harga tiket flight MAS pergi balik Taiwan  adalah RM1585. Aku beli melalui travel agency. Harga mungkin berlainan mengikut hari dan travel agency. Ada dua penerbangan ja MAS ke Taiwan. Sebelah pagi dan sebalah petang. Perjalanan ke Taiwan lebih kurang 4 jam 50 min. Flight aku sebelah pagi, dalam pukul 9.25 pagi berlepas then sampai dalam pukul 3 petang. Kapal terbang yang sama jugak akan balik ke Malaysia pada sebelah petangnya.

Sebab flight aku pagi, aku minta tolong zai  hantarkan aku pergi LRT station. Tapi Zai sangat baik hati tolong hantar sampai KL Sentral. Sebenarnya Zai nak tolong hantar sampai KLIA tapi sebab kami semua nak pergi ke KLIA guna KLIA express ja. Boleh check in luggage dari KL sentral. Tak payah nak bawa luggage besar pusing KLIA kan. Janji dengan Prof nak jumpa kat KL sentral dalam pukul 7. So aku, zai & deva pukul 6.30 dah sampai dah.

 Menunggu...


Muka tak cukup tidur. Sambil sambil tunggu tangkap gambar dulu & perhatikan sekeliling.Tetiba aku
perasan yang kami tunggu tempat yang salah. Sepatutnya tunggu kat KLIA Express. Cepat-cepat pergi. Harga tiket KL Sentral ke KLIA untuk seorang RM35.
 Muka mengantuk sehhh...
Inilah Prof Viki

Ini lah kapal terbang kami. Kalau tak salah aku Boeing 747-400. Tak la besar mana. Tapi still ok.


Waktu ini memang mengantuk sangat-sangat. So, nak bagi hilang mengantuk, jalan-jalan sekeliling sambil tangkap gambar. Boleh??

 Dah nak berangkat dahhh... Bye bye Malaysia. hehhe

To be continue....

P/s: Sebab terlampau excited, ambik gambar tak ingat. So terlampau banyak gambar, lebih kurang 1000++. Jadi akan ada several post mengikut tempat yang dilawati.=)


                       

Thursday, September 20, 2012

Bulan Setiausaha

Assalamualaikum...

ohhh, ini bukan pasal bulan menyambut setiausaha atau cerita-cerita yang sewaktu dengannya.. ;)


Sebenarnya aku rasa bulan ni aku dah macam setiausaha. Hahaha. Dah bermacam-macam surat aku taip dan bermacam orang aku jumpa tuk minta mereka sain. Ok, mungkin kerja S/u lagi banyak :). Tapi aku kan student atau researcher sbb aku kan duk buat research ( nak jugak ececeeee ). Dah lama tak tulis surat formal ni.


Bila jumpa ramai orang, banyak la ragamnya. Bulan ni saja, aku kerja berulang alik ke IPS, Medic Fac, Sc Fac & Cansellory. Dah la tak pernah pergi canselori, first time pergi terus naik tingkat paling tinggi. Ok Jakun sikit..

Aku rasa hampir 15 jenis surat dah aku buat. Surat permohonan pergi seminar, pengurangan yuran la dan macam lah lagi. Tak pa, itu sebahagian dari pembelajaran.

 
Perlua buat surat utk beberapa PO

Surat permohonan pergi seminar

Untuk surat permohonan ni saja, kena minta tandatangan empat orang. Supervisor, Ketua Jabatan, Dekan Fakulti dan last skali Timbalan Naib Canselor. Mungkin SV just sign immediately tapi yang lain-lain sekurang-kurang 2 hari untuk dapatkan signature. Itupun kalau mereka memang kat office. Dalam kes aku, ambik masa 2 minggu sebab ada yang bercuti dan ada pergi seminar kat luar negara. (-.-'')




                       



Tuesday, August 14, 2012

Biskut raya 2012

Assalamualaikum..

Wah minggu ni aku sangat rajin update blog. Haha.. Tahun ni aku buat dua jenis ja  kuih raya coz kak aku dah beli banyak kuih tunjuk-tunjuk. :) Biskut Cornflakes Madu dan Biskut Bangkit Kelapa ja aku buat. Biskut Cornflakes Madu ni memang favorite keluarga aku. Budak-budak pun suka sebab manis dan rangup. Adik aku pun sangat. Sebelum raya pun dia dah makan.Biskut Bangkit Kelapa lak mak aku teringin nak makan. Siap bagi resepi lagi. 

Cornflake madu. 
Ni ja gambar yang sempat aku tangkap. Aku tak ikut resepi tahun lepas sebab dah lupa. -.-'' Aku google ja then ubah sikit-sikit ikut citarasa. wahh macam chef lak.. Cornflake madu sangat-sangat simple.Sebab tu aku suka buat.
 Resepi yang aku google

1 kotak cornflakes (500g)
125g Mentega/butter
1/2 cawan gula perang
1 cawan madu

Campurkan semua bahan-bahan kat atas (kecuali cornflake) kemudian masak (api kecil) hingga semua adunan sebati. Then tuang ke atas cornflakes. Masukkan kekacang/kismis.Gaul hingga sebati. Masuk cornflake kedalam cup then bakar 150-170C selama 5-10 minit.

*Aku guna lebih kurang 700g lebih cornflake. Aku guna 150g planta, 3/4 cawan gula perang (ada orang guna gula pasir, gula perang kurang manis skit) dan 1 cawan madu. Ni pun agak manis. Mungkin 3/4 cawan madu sudah cukup (tapi tengok jenis madu jugak). Aku guna 1 setengah peket  mix fruit jenama marina.

Bangkit kelapa

Resepi Mak

1 cawan planta/butter
1 cawan gula
1 sudu teh esen vanila
1 sudu teh baking powder
2 biji telur 
1/2 biji kelapa goreng
1 peket tepung ubi kayu ( ~700g)

Mula mula pukul planta dengan gula. Kemudian masukkan telur, esen vanilla & baking powder. Bila dah kembang masukkan kelapa. Lastly masukkan tepung ubi kayu sikit demi sedikit.Bakar 150-160C selama 10-15 minit.

p/s: Sekarang pas buka puasa mesti makan biskut raya. Nasib baik buat banyak =.='' 

Jom like facebook Nqq's Collection. More detail  @ website Nqq Collection

Monday, August 13, 2012

Headband for baby

Assalamualaikum


Beberapa bulan lepas aku ada blajar mengait. Lebih tepat Crochet. Crochet ni guna satu jarum ja dan senang giler la. Aku blajar dari YouTube ja pon. Benda first aku buat scarf labuh then kasut baby. Masa tu my sis tengah mengandung. Kasut baby tu besar kot. Tak guna sampai sekarang. haha

Awal-awal bulan posa ni, kak aku request buat headband tuk bam bam Qisya. Mula-mula aku tak nak sebab rasa macam tak sempat ja. Last-last buat gak sebab masa tu boring. Kejap ja buat..Dalam 2-3 jam dah boleh siap. Tapi kena tengok design la.

 Tu dia headband. Kak aku suruh wat lebar sikit. Aku buat lebar sungguh tambah bunga yang besar punya. Tak tau la rupa qisya macam mana bila pakai. Tapi yang aku pasti dia mesti geram tengok bunga tu dan nak masuk mulut dia. -.-''


p/s: esok dah balik kampung.. Ohh ohh ohh balik kampung, Ohh ohh ohh balik kampung haha...lama kot tak balik kedah. Tak sabaq cek rasanya.

Jom like facebook Nqq's Collection. More detail  @ website Nqq Collection

Sunday, August 12, 2012

Qisya bam bam

Assalamualaikum

Berapa bulan ni macam-macam berlaku. Tapi yang paling best spend time dengan Bam bam Qisya. Sekarang qisya dah 4 bulan lebih. Berat dia lebih 7kg dan dia dah start makan dah. My sis bagi dia makan sebab kesian tengok dia. Tapi just bagi makan baby sehari sekali. Qisya ni sangat pandai dan aktif. Masa berbuka puasa kan dia tengok ja makanan then dia buat muka sedih yang comel. Of course satu family kesian kat dia. Tapi tuk kebaikan dia jugak, mana leh bagi makan sesuka hati kan. Sekarang tangan, kaki dan mulut sangat aktif. Qisya suka menjerit dan menyembang. Kawan menyembang Qisya adalah Aki dan tok dia.  Dengan orang lain kurang sikit. Benda benda yang boleh dia capai dengan tangan mesti masuk mulut. Bila tak dapat masuk mulut dia geram then dia jerit. Sangat comel. Lagi satu kan dia suka main. Qisya suka sangat melompat. Sorang kena pegang dia bagi lompat sorang lagi kena main dengan dia. Kalo tak da orang nak main dengan dia, dia akan tengok ja orang tu then buat muka kesian dia. Last last orang pun cair then main dengan dia.

Okay, aku sangat excited bila citer pasal si bam bam ni. Last week aku balik main dengan dia. Qisya bagi hadiah kat aku. Hahha. Dua hari berturut-turut dia "membuang" atas aku. Bukan yang kecil tapi yang besar. Tak kisah la. Biasa la baby kan.. Tapi Qisya ni bila melepas dia duduk ja diam-diam sambil meneran. Tak menangis pun. Jom layan pic qisya dari instagram aku.

 Kebanyakan gambar aku tangkap adalah masa dia tidur. 

 Mata dia bulat tau

 Gambar tido lagi. Qisya ni kuat mengigau. Tetiba ja dia tersenyum masa tidur. Banyak kali kot.

 Qisya x puasa. opps dia bersahur laa.. hahaha

 Tidur gaya big boss. Fokus di peha dia ok.. berketul tuu..


 Ni Favorite pic aku. Comel sangat
 Masa main

Tidur lagi


Tengok gambar ni rindu kat dia. Selamat bersahur. Jangan lupa like Fb Nqq's Collection