Pages

Showing posts with label movie. Show all posts
Showing posts with label movie. Show all posts

Sunday, July 17, 2011

Harry Potter yang Terakhir.."It all ends"

Assalamualaikum...


"It all ends"

Sob..sob.. Sedih!!! Tapi itulah hakikatnya. Movie Harry Potter yang terakhir dah kuar dah. Demam Harry Potter tengah melanda ni..Harry Potter and the Deathly Hallows Part 2!!! Agaknya memang dah jadi trend ka bila yang final mesti ada 2 part. Aku baru ja tau yang Twilight Saga series movie yang terakhir, Breaking Dawn pun ada 2 part. Terus aku downnnn dah....Bukan apa, macam kes Harry Potter (HP) ni la, sebab part 1 kuar bila tah, aku pun dah lupa jlan citer dia. Kena refresh sikit la. Mungkin ada 2 part sebab plotnya memang panjang. Yalah, buku HP tebal giler. Memang tak cukup nak wat movie 2 jam!! 

Aku memang peminat HP. Tapi aku tak baca buku dia la. Just tengok movie ja. Cukup la tu. Aku pernah cuba baca buku dia, tapi baca sikit ja terus zzzzz...aku tido!!!! (-_-''') Aku terus give up!! Buku Twilght Saga Series pun macam tu jugak. Baca  tidur. 3-4 hari jugak nak habiskan.

Ceritanya bermula dengan Voldemort akhirnya mendapat tongkat sakti sulung. HP dan rakan-rakan terus mencari dan memusnahkan horcrux. Horcrux seterusnya ada di dalam Hogwart. Mereka kembali semula ke Hogwart. Disitulah perang besar antara Voldemort dan Harry Potter dan kawan-kawannya (termasuk cikgu-cikgunya). Harry Potter dan rakan-rakannya berjaya memusnahkan horcrux tersebut dan horcrux yang terakhir adalah ular Voldemort.

Walaupun Voldemort ada tongkat sakti, tapi tongkat tu tak mengikut arahannya kerana tuannya adalah orang lain.Voldemort mensyaki Severus snape adalah tuan tongkat tersebut dan membunuhnya.Sebelum mati, Severus meminta HP mengambil air matanya dan meletakkan  kedalam besen ajaib. Maka HP tahu cerita sebenarnya. Rupa-rupa ular itu bukan la horcrux  yang terakhir kerana sebahagian diri juga Harry Potter adalah horcrux. Ini terjadi secara tidak disengaja (pantulan) oleh Voldemort. Voldemort sendiri tidak mengetahui perkara tersebut. Hanya Dumbledore dan Severus mengetahuinya. Voldemort sendiri yang perlu membunuh Harry Potter.Kesudahannya???...Kena tengok sendirilah (Pergghh...bahasa melayu baku tu. inilah Bahasa Melayu SPM B3 (-_-'''). Aku suka scene perlawanan Voldemort vs Hogwart dan last scene Voldemort vs HP.

Trailer Harry Potter and the Deathly Hallows Part 2




 Poster  "It all ends"

Dulu
 Sekarang

 Antara scene dalam movie
 Ni scene yang terakhir HP vs Voldemort

 Voldemort dan pengikutnya siap sedia nak serang Hogwart



************

Trailer Twilght Saga, Breaking Dawn part 1 (sesat kat sini)



Penguin yang sangat comel

Assalamualaikum...


Nampaknya tiap-tiap minggu mesti tengok wayang (-_-''). Tapi movie ni memang nak sanga tengok sebab sangat comel!! Apa yang comel sangat tu??? Penguin la..



Malam rabu lepas aku dan kakak aku pergi tengok Mr Popper's Penguins!! Nasib baik kami dapat seat 2 yang terakhir. Itupun 2 baris dari depan. Sanggup tau!! Ni sebab aku tengok trailer dia yang best dan penguin yang comel tu la. 

Ini trailernya. Cuba tengok!!

Nama-nama yang Mr Popper bagi tu sangat sesuai dengan karekter setiap penguin. Bitey, Lovey, Nimrod, Captain, Stinky dan Loudy. Citer ni kelakar dan kalo nak tengok dengan family memang sesuai sangat la.Secara ringkasnya, Mr Popper ni dapat hadiah/ wasiat daripada ayahnya yang telah meninggal dunia. Mula-mula Mr Popper ni ingat ayah dia bagi patung penguin tapi rupa-rupanya penguin betul.Seekor ja la. Maka bermula scene-scene kelakar. Mr Popper ni nak hantar balik penguin ni ke tempat asal, tapi disebabkan miscommunication yang berlaku, Mr Popper ni dapat lagi 5 ekor penguin. Semuanya 6 ekor. Disebabkan anak-anak Mr Popper ni suka sangat kat penguin ni, maka Mr Popper pun tinggal dan jaga lahsemua penguin ni. Tapi mesti ada org jahat kan??? Korang tengok la sendiri..Hihi.. Beli CD ya..



Tengok macam mana Mr Popper bagi nama kat setiap penguin.






p/s: nak kuar g Aeon AU2, nak makan tako ang goguma a.k.a sweet potato!!

Sunday, July 3, 2011

Sekali lagi cinta

Assalamualaikum..

Sebenarnya kemarin aku dan kakak aku buat marathon movie ya. Kami tengok Transformers 3 dan Sekali lagi. Transformers 3 sebelah pagi dan Sekali lagi sebelah petang pulak. Kalo korang ni memang peminat bintang paling popular malaysia, Shaheizy Sam dan Lisa Surihani, boleh la tengok movie ni. Ohhh  adik Mia Sara yang comel pun ada jugak. Jom sokong filem tempatan kita. Bagi aku movie ni ok la. Not bad. Dalam movie ni Shaheizy Sam memegang watak sebagai Arman seorang pesakit autisme.Sebelum ni aku ada wat entry pasal autisme kan. Arman mengidap sakit ni selepas pembedahan membuang tumor di otaknya.  Korang leh tengok macam mana Sam melakonkan watak ni. Sebab perangai Arman memang macam budak-budak. Malas nak citer panjang, boleh la baca sinopsis citer ni. Aku bagi 3 bintang untuk cerita ni.;)

Sinopsis filem Sekali Lagi.. 
 
Filem ni mengisahkan Arman (Shaheizy Sam) merupakan seorang pesakit yang percaya dirinya menghidapi penyakit autisme. Dia dijaga oleh ibu (Kartina Aziz) dan ayah saudaranya (Alex Yanz) selepas pembedahan. Dia dijodohkan dengan (Shasha Zurazie) atas pilihan ibunya. Satu hari, Arman diperas ugut dan kehadiran Amy (Mia Sara Nasuha) menyelamatkan Arman. Sejak hari itu, mereka berkawan baik sehinggalah hal persahabatan mereka diketahui ibu Amy, Shiela (Lisa Surihani). Shiela berang dan melarang Amy berjumpa Arman. Mengapakah Shiela berbuat begitu? Korang kena tengok la.;)



Mia Sara a.k.a Amy
 ******************

p/s: Masa aku tengok ni, tetiba macam tau ja tempat dorang berlakon. Rupanya kat Jusco Aeon AU2 ja.

Transformers: Dark of the Moon Best!!!

Assalamualaikum...


Korang dah tengok Transformers: Dark of the Moon ??? Sangat-sangat best ok!! Aku dah tengok semalam!! Tapi ada beberapa perkara yang x best sebelum dan semasa akau menonton movie yang best ni (T____T)

Pertama: Kakak aku dah wat reservation dan payment tiket dari hari Jumaat lagi. Katanya malas nak beratur panjang-panjang. Kami  pergi tengok movie kat tempat biasa kami la, Suria KLCC. Movie ni start kul 11.00 pagi. Kami kuar rumah awal awal kut. Kul 9.00 dah kuar dan singgah breakfast kat MCD Ampang park. Dalam kul 10.00 camtu Kami dah sampai KLCC tuk collect tiket la kan. Sampai ja kat sana kena beratur panjang gak la. Rupa-rupanya TGV buka semua kaunter. Selalunya akan ada 1 kaunter tuk reservation kan. Tapi semalam x ada pun. Sapa yang wat reservation pun kena beratur gak. Aku x kisah sangat la tapi kakak aku sangat kisah. hihi. Then, sapa-sapa yang wat reservation ni x dapat tiket betul2 tau. Dapat tiket manual yang tulis tangan. kertas biasa warna merah tu. Kakak aku ni suka kumpul tiket wayang, lagi la dia mengamuk sebab x dapat tiket betul. Bukan kami ja yang x puas hati. Ada beberapa orang yang senasib mengamuk juga la.

Kedua: Kami dapat masuk dalam cinema around 10.55. Lewat juga dia buka cinema tuk citer ni. ok, no hal la. Tunggu ja la. Elok citer start ja, aku pelik la. Naper x nampak 3D pun.Gambar macam double. Aku try tukar spec dengan kakak aku. Sama dahh. Aku tanya akak yang duduk sebelah aku. Rupa-rupanya kami semua mengalami masalah yang sama. Masa tu dah ada 4-5 orang bangun g complain dan tukar spec. Bukan masalah spec tu tapi masalah skrin. Time tu citer dah start 15 min tau. So diorang suh restart balik la. Nak tunggu restart balik adalah dalam 10 min gak. Menunggu lagi la.. haiiishhh.. Sambil-sambil tu berborak la dengan akak sebelah aku tu. Akak tu cakap before ni selalu gak jadi mcm ni time tengok  3D kt KLCC. Makanya ni bikan 1st time la. Patutnya problem mcm ni x leh berlaku lagi. Aku rasa hari Sabtu, TGV KLCC macam kelam-kabut sikit la. Tak macam biasa la. Before ni memang aku slalu tengok kt situ tapi x da la mcm tu. Kul 11.40 pagi baru la dapat tengok dengan betul-betul.

Ketiga: Masa aku tengok ni ramai datang dengan family masing. Bawa anak-anak kecil. Citer ni 2 Jam 30 minit. Memang la. Dan tak semua budak-budak boleh tahan or duduk diam selama 2 jam lebih tu. Apa yang mereka buat bila boring? mestila merengek dan mula kacau orang lain. Aku x kisah la kalo nak merengek. Kita faham la mereka budak-budak.  Belakang seat kami ada 1 family. Ada 2 budak dan 1 baby. Sepanjang citer tu budak-budak ni memang duk x diam. Bab merengek x yah cakap la. Sabor ja la. Tapi bila mereka start menendang belakang kerusi kakak aku, kakak aku pun mula la tegur. then, berhenti kejap. Mereka tendang kerusi aku lak. Sabar ja la. Bukan pa, bila orang tendang kerusi kita, memang x selesa la. Aku bersabar ja la kan. Tapi aku jadi kurang sabar sikit bila mereka dah start main pegang kepala kita. Dah tu cam na nk tengok movie. Parent dia pun bukan la nak tegur bila anak kacau orang  lain.


****************

Berbalik pada citer Transformers ni, aku bagi 5 star. Memang best dan berbaloi. Tak rugi tengok. Kalo korang ada baca Berita Minggu hari ni, ada citer pasal kelebihan Transformers3 ni. Ini antara 3D movie yang terbaik yang pernah dihasilkan. Ada yang mengatakan yang Transformers3 lebih baik daripada Avatar. Nak tau kena tengok la sendiri la.

 
In 1961, a Cybertronian spacecraft crash lands on the far side of the moon. Known as the Ark, it was the last ship to escape a Cybertron devastated by war. Piloted by Sentinel Prime, it carried "the Pillars", technology that could save the Cybertronians once and for all. On Earth, the crash of the Ark is detected by NASA, and President John F. Kennedy authorizes the mission to put a man on the moon as a cover. In 1969, Apollo 11 lands on the surface of the Moon to investigate the Ark.
 
In the present day, the Autobots have forged a military alliance with the United States, but largely act independently in stopping humans from destroying themselves. During a mission in Chernobyl at the request of the Ukrainian government, Optimus Prime  discovers a fuel cell from the Ark (which awakened Shockwave) that the Soviet Union attempted to use as a power source, resulting in the Chernobyl disaster. Knowing this, Optimus launches his own mission to retrieve the Pillars and revive Sentinel Prime. Just five Pillars remain on-board the vessel, which the Autobots describe as being the means to establish a mobile space bridge between two points and transport matter through. U.S. National Intelligence Director Charlotte Mearing  is horrified at this revelation as the Pillars could be used to bring an invading army to Earth.

Meanwhile, Sam Witwicky (Shia LeBeouf) is frustrated by his life after graduating from college as he hasn't been able to find a job. He takes his frustrations out on his new girlfriend, Carly Spencer  and her close relationship with her playboy accountant boss Dylan Gould . Sam is eventually hired in a mail room in a high-pressure working environment. One of his co-workers Jerry Wang  takes an unusual interest in Sam's activities before revealing himself to be a conspiracy theorist. He passes information on to Sam about "the dark side of the moon" before being assassinated by Laserbeak, a condor-like Decepticon. After contacting the retired Seymour Simmons , Sam realizes that the Decepticons are systematically killing people connected to the American and Russian space missions. They locate two Russian cosmonauts who fled to America after the Soviet space program was shut down. The cosmonauts have photos taken by Soviet satellites that clearly show hundreds of Pillars being stockpiled on the Moon. Sam realizes that the Decepticons raided the Ark decades beforehand and are luring the Autobots into a trap: unable to revive Sentinel Prime on their own, they left him and five Pillars - including the Master Pillar, which controls all of them - for the Autobots to find. Sam contacts the Autobots and reveals that Sentinel Prime is being targeted by the Decepticons, and escort him to their base. However, Sentinel reveals that he made a deal with the Decepticons and betrays both the Autobots and the humans, destroying their base and executing Ironhide before fleeing with the Pillars.

Sentinel Prime  uses the Pillars to establish a space bridge with the Moon, where hundreds of Decepticons have lain in wait for decades. Sam is forced by Dylan Gould (revealed to be the Decepticons' agent on Earth) into finding out Optimus Prime's plans for retaliation. Gould has taken Carly captive and threatens to kill her if Sam does not follow his instructions. Gould places a Decepticon-powered "watch" on Sam's wrist that appears to send pulsing pain through Sam at the whim of the Decepticons, who can track Sam's every move, every thought, and see through his eyes when he is wearing the device. Sam finds Optimus Prime and asks him for the Autobots' plan and assures him that "no other human will ever know." Optimus Prime wisely explains there is no plan for retaliation. The Autobots are exiled from Earth by way of a decommissioned space shuttle spacecraft salvaged from the previous landings. Knowing this, the Decepticons destroy the Autobot rocket, and take control of Earth. With Gould's help, they establish themselves in Chicago and fortify the city. Gould reveals to a kidnapped Carly that the Decepticons intend to rebuild Cybertron, strip-mining the Earth for resources and using humans as slave labor. In order to do this, the Decepticons have placed Pillars around the world to call Cybertron itself through the space bridge.

Angered at the betrayal, Sam finds USAF Chief Robert Epps  and the two re-form Epps' disbanded NEST team to go into Chicago and rescue Carly. They are nearly killed before they have set foot in the city and are saved by Optimus Prime and the Autobots, who escaped the explosion of their shuttle by hiding in one of the booster rockets that was disengaged before the Decepticon attack. Sam, the Autobots and NEST advance on Gould's penthouse to rescue Carly and disable the Master Pillar before Cybertron appears in the sky. After battling through the city, NEST takes out the Decepticon leaders (including Shockwave) while Carly convinces Megatron (Hugo Weaving) that he will answer to Sentinel Prime once Cybertron is restored, instead of leading the Cybertronians himself. Sam reaches the Master Pillar where he confronts Gould. Gould is electrocuted by the Pillar which Bumblebee destroys. The connection to Cybertron is broken and the half-formed planet collapses into itself. With Cybertron seemingly destroyed, Optimus and Sentinel fight in the ruins of Chicago. Optimus loses an arm and is about to be killed by Sentinel before Megatron intervenes, convinced by Carly's words. This gives Optimus the opening he needs to re-enter the fight, ripping Megatron's head and spine from his body before executing Sentinel. Sam and Carly are reunited while the Autobots accept that, with Cybertron gone, Earth is now their home.










Thursday, October 21, 2010

Beberapa minggu ni demam citer Playful Kiss. Memang best. Lagipun sy memang dah tengok citer ni Versi Jepun, Itazura na Kiss, dan versi Taiwan It Started with a Kiss. So, memang ternanti2 la cam na versi Korea pula. Yang lagi best, Kim Hyun Joong berlakon!! oh, Jung So Min sangat-sangat comel dalam citer ni. Berbanding versi jepun dan taiwan, versi korea ni lebih cepat progress citernya. Jatuh cinta sekali lagi.






  • Title: 장난스런 키스 / Jangnanseureon Kiss
  • Also known as: Playful Kiss, Naughty Kiss
  • Genre: Romance, school
  • Episodes: 16
  • Broadcast Network: MBC
  • Broadcast period: 2010-Sep-01 to TBA
  • Air time: Wednesday & Thursday 21:55
  • Related TV shows: Itazura na Kiss, It Started with a Kiss
  • Official site ,

Synopsis
Based on the popular manga, Oh Ha Ni is a clumsy student who falls for the perfectionist, Baek Seung Jo. However, Seung Jo is indifferent towards her and rejects her love. When Ha Ni's house collapses, she and her father moves into his long-time friend's house. It turns out that Seung Jo is the friend's son and Ha Ni is given the opportunity to be near the guy she loves. Will she be able to move Seung Jo's heart?

Cast:

 
  • Kim Hyun Joong as Baek Seung Jo 
  • Jung So Min as Oh Ha Ni 
  • Lee Tae Sung as Bong Joon Gu
cr: dramawiki 


Saturday, December 12, 2009

Sherlock Holmes







Sherlock Holmes is an upcoming 2009 film adaptation of Arthur Conan Doyle's fictional character of the same name.The film will be released on December 25, 2009.

The film is set in 1891 and revolves around Holmes (Robert Downey, Jr.) and Watson (Jude Law) stopping a conspiracy to destroy Britain. The film opens with Holmes apprehending the murderous cult leader Lord Blackwood (Mark Strong), who promises he will return from the dead and exact his revenge as he is being led to the gallows.