Pages

Sunday, July 3, 2011

Sepetang di Aeon AU2

Assalamualaikum. 

Rumah aku ni memang dekat dengan Jusco Aeon AU2. Alaa yang ada rumah kaca dulu tu. Selalunya aku pergi balik jalan kaki ja. Tak sampai 5 minit pun jalan. Kalo naik teksi, meter teksi tak sempat jalan pun. So, kalo boring duk kat umah kadang keluar jalan-jalan kat situ. Petang tadi aku pergi la Jusco Aeon AU2 ni nak beli cartridge printer aku dan brapa barang umah. Sebab dekat sangat, aku pergi sehelai sepinggang ja. Bawa phone dan  duit ja. Ramai gak yang datang ke Aeon AU2 ni. Lepas ada umah kaca AF ni aku ada perasan la yang makin ramai datang beli belah kat sini.Bagus la tu.

Masuk-masuk Aeon AU2, kat tempat rumah kaca dulu ada macam karnival or promosi Keep Slim, Bizzy Body, London management, Yun Nam Hair Care dan ada lagi la.Aku malas nak masuk situ, terus masuk Jusco beli barang. Rupa-rupanya dalam Jusco pun ada promosi  beras Jasmine. Ada skali Jaafar onn dan Shikin. Aku tak bawa la kamera. So, tak da gambar la. Jaafar Onn masak 2 hidangan sambil nyanyi dengan syikin. Aku pun duduk la kejap tengok Jaafar Onn masak sebab lepas dia masak, kita boleh makan la. Makan free tu. Haha. Tapi sekejap ja aku tunggu.Tak  sempat siap masak pun. Malas la. Masak kat umah ja.

Sebelum balik ada beberapa benda yang wajib aku beli setiap kalo aku datang sini. Satu, mestilah TAKO. TAKO or nama penuhnya Takoyaki merupakan makanan jepun. Kalo korang pernah tengok Gokusen atau drama jepun mesti korang tau la.Sedap tau!! Kedua ialah ice blended each a cup.Ni pun sedap. Aku paling suka kat pearl dia la. Korang pernah tengok Korean variety, We Got Married? Kalo korang tengok, mesti korang kenal Goguma couple a.k.a Seo Hyun SNSD and Yong Hwa CN BLUE. Sebab aku memang suka tengok sweet couple ni. Seo Hyun ni suka sangat goguma a.k.a sweet potato. Aku memang dah lama teringin nak makan goguma ni tapi tak terbeli-beli. Akhirnya aku berjaya beli hari ni. Memang manis dan sedap.Patut la Seo Hyun suka. Secara tak langsung goguma a.k.a sweet potato akan masuk list benda yang wajib aku beli kt jusco ni la. Haha. 



No comments:

Post a Comment