Pages

Tuesday, June 28, 2011

Lab work

Assalamualaikum..

Alhamdulillah. Semalam aku dah start lab work aku. Sebenar baru semalam first day masuk lab. So, sesi beramah mesra dengan orang-orang di dalam lab tersebut. So far okay la. Semua baik-baik belaka. So, yesterday we just prepare some buffer which we need in extraction method. Because the method that we use is new and slightly different from other students, we need to prepare our own buffer or other chemical. 

So, kemarin memang sibuk mencari resepi untuk buat semua solution. Hari ni, hanya Prof pergi mushroom farm tuk dapatkan stock cendawan tuk kami. Esok baru la kami buat extraction. Harap-harap ok la. Sampai UM hari ni,trus ke library dengan kawan ku , Deva. Sebab kami ni kurang pengetahuan pasal Aqueous 2 phase system, kena la juga merajinkan diri  ke library. Disebabkan baru-baru ni ja aku explore libarary um tuk study, so memang aku agak lost dalam tu. NAsib baik  ada Deva. Thanks ya Deva!!

Malangnya buku yang kami cari tu tiada. PTSL UKM pun aku search pun tak da ok. Hanya UPM saja yang ada..(T___T) . Maybe kena ke sana la sebab buku tu memang bagus la. Memang bergantung sepenuhnya kepada jurnal la.


No comments:

Post a Comment