Pages

Friday, June 3, 2011

Novel

Assalamualaikum..Sekejap ja dah hari Jumaat. Ni update blog kejap before nak balik kampung. Aku ni memang suka membaca dan aku suka membaca semua genre. Termasuk komik, manga, majalah hiburan, buku2 agama/ilmiah, semuanya aku suka baca. Novel x payah cakap la,memang banyak sangat sampai ada antaranya sudah hilang. aku x dapat kesan sapa pemimjamnya. (-_-"). Novel ni aku kumpul dari sekolah menengah. Sekolah rendah dulu aku suka baca buku cerita lima penyiasat muda karya enid buyton (kalo x salah aku la.) Penulis novel kegemaran aku ialah Aisya Sofea dan Siti Rosmizah. Kebanyakkan novel mereka memang best seller dan memang dalam koleksi aku. Macam mana aku pilh novel? Of course la aku akan baca sinopsisnya. Tapi before g beli aku google kjap tengok, novel mana yang best seller tuk bulan tersebut. then, baru la aku beli bla aku puas hati.Sebut pasal bestseller for novel, ni aku nak kongsi sikit bestseller tuk bulan Mei. Yalah hari ni baru 3 June. Mungkin next week baru ada untuk bulan Jun.

Carta Paling Laris - May 2011 ~ Minggu Ketiga ( 16 May 2011 - 22 Mei 2011 )
 


KATEGORI FIKSYEN
  1. 7 Hari Mencintaiku ( SITI ROSMIZAH ) - SR Publication
  2. Tuan Rumah Pembantu Rumah ( ORKID EDYLIYNE ) - Fajar Pakeer
  3. Lafazkan Kalimah Cintamu ( SITI ROSMIZAH )- SR Publication
  4. Bila Hati Kata Sayang ( MARISSA ) - Karyaseni
  5. Pilihan Mama ( UMIE NADZIMAH ) - Kaki Novel
  6.  M.A.I.D ( SURI RYANA ) - Kaki Novel
  7. Sutera Bidadari ( RAMLEE AWANG MURSHID ) - Alaf 21
  8. Cinta Kau Dan Aku ( SITI ROSMIZAH ) - Buku Prima
  9.  Cinta Yang Kurasa ( ANIS AYUNI ) - Alaf 21
  10. Terlanjur Mencintaimu ( SYAMNURIEZMIL ) - Karyaseni
  11. 566 Hari Mencari Cinta ( ILYA ABDULLAH ) - Kaki Novel
  12. Bisik - Bisik Gelora ( FAUZIAH ASHARI ) - Buku Prima
  13. Cucur Bawang & Kopi O (HASRUDI JAWAWI ) - Buku Prima
  14. Cinta 3 Suku ( HERNA DANIA ) - Alaf 21
  15. Seandainya ... ( RYS AREESA ) - Kaki Novel
  16.  Andai Itu Takdirnya ( SITI ROSMIZAH ) - Buku Prima
  17. Cintamu Cintaku Satu ( ANA SOFIYA ) - Fajar Pakeer 
  18.  Hingga Ke Akhirnya ( SITI NUR DHUHA ) - Buku Prima
  19. Kompilasi Cinta Tiada Akhirnya & Duri ( FAUZIAH ASHARI ) - Intens Idea
  20. Sayangku Merajuk ( AYU EMELDA ) - Alaf 21
by PilihanPopular Wadah Jiwa Bangsa

 Updated: For week ending 29th May 2011
  1.  Lagenda Budak Setan Saga: Sebuah Saga Cinta Terulung ( 3 dalam 1)- (Ahadiat Akasyah)
  2. Cinta Yang Kurasa (Anis Ayuni)
  3. Bisik- Bisik Gelora (Fauziah Ashari)
  4. Pelukan Cinta ( Amisha Dania)
  5. Sambal Kerang Najwa (Norhayati Berahim; Kusyi Hirdan)
  6. Untuk Tiga Hari (Ahadiat Akasyah)
  7. Sutera Bidadari (Ramlee Awang Murshid)
  8. M.A.I.D (Suri Ryana)
  9. 566 Hari Mencari Cinta (Ilya Abdullah)
  10. Pilihan Mama (Umie Nadzimah)
  11. Berjuta Warna Pelangi ( Iris Ixora)
  12. Merdu Lirik Kasih (Durrah Fatiha)
  13. Katerina (Ahadiat Akasyah)
  14. Aku Yang Menanti (Haiza Najwa)
  15. Hati Bergetar Rindu (Dhiya Zafira)
  16. Yang Mana Satu? (Emma Maizura)
  17. AD + IZ (Eury Athena)
  18.  Renungan Bertukar Rasa (Syamimi Aminolah)
  19. Seandainya... (Rys Areesa )
  20. Bunga di Rimba (Zuliana Abuas)
by BESTSELLERS - FICTION BEST SELLERS MPH


Semua novel karya SITI ROSMIZAH aku dah beli termasuklah yang latest punya- 7 hari mencintaiku. Baru ja beli semalam. So, akan baca dalam bus nanti. Tuan Rumah Pembantu Rumah karya ORKID EDYLIYNE pun dah baca. Oka best. actually cerita ini e-novel then di naik taraf jd novel. Aku dulu selalu baca citer ni kat blog orkid. So memang aku tunggu  novel ni.:). 566 Hari Mencari Cinta (Ilya Abdullah), my sis dah beli. so aku baca ja. Best jugak la.

No comments:

Post a Comment